Ystävät

Mulla oli tänään terveystiedon koe, josta sain inspiraation kertoa teille siitä, mitä ystävät ja yleensäkkin ystävyys merkitsee mulle...

Mulla on monia ystäviä, jotkut vähän läheisempiä ja jotkut kaukasempia. Ei se silti meidän välejämme katkaise. Puhutaas nyt siitä, millainen on hyvä ystävä. Hyvän ystävän olkapäätä vasten saa aina itkeä. Hyvä ystävä ei petä ja pysyy tukena niin ylä- kuin alamäissäkin. Hyvä ystävä hyväksyy sut semmosena kuin oot. Sulla ei tarvi olla samanlaiset vaatteet kuin sun kaverilla, ei tarvitse olla samanlaiset hiukset, ei edes luonteen. Ihmiset ovat erilaisia ja erilaisuutta tarvitaan asiassa kuin asiassa. Mitä tapahtuisi, jos kaikki olisivat samanlaisia? Millainen maailma olisi?
Välillä musta tuntuu etteivät minun ystäväni tiedä kuinka tärkeitä he minulle ovat. Sen takia laitan usein snapchatissakin ystävilleni netistä löytämiäni runoja, koska tahdon heidän tietävän kuinka suuri merkitys heillä on elämääni. Rakkaiden ystävieni ansiosta olen juuri ja juuri pysynyt pinnalla enkä vajonnut pinnan alle. Hyvän ystävän kanssa voi jakaa sekä ilon että surun. Hyvän ystävän kanssa itketään ja nauretaan, murehditaan ja nauretaan ja tehdään asiat yhdessä!

Parhaiten muistan illan, ennen uskonnon koetta, kun mulle tuli aivan hirveä kohtaus. Ja kuinka ollakkaan. Tärkeä, ihana ja rakas ystäväni pyysi soittamaan ja noin puolentunnin päästä makasin lattialla hymy korvissa hänen kanssaan jutellen. Niin ystävät tekevät. Auttavat pulassa ja pinnan alle vajoamassa olevaa ystävää. En tiedä miten kertoisin ystävilleni kuinka paljon heistä välitän, mutta rakkaat ystäväni, tahdon kertoa sen teille suoraan seuraavassa lauseessa, mieti että kertoisin tämän juuri sinulle: Olet minulle äärettömän tärkeä. Ties mitä olisin ehtinyt tekemään ilman tukeasi. Leikitään, että minä olen kynttilä ja sinä sytkäri, joka saa minut syttymään onnesta. Luotan sinuun täysin enkä voisi elää ilman sinua. Olet kaunein asia minkä olen koskaan saanut kokea! En voi edes sanoin kuvailla tärkeyttäsi minulle. Olen niin onnellinen, kun saan olla ystäväsi! Olet rakas minulle nyt ja aina!❤️

Tuotakaan en voinut kertoa itkemättä...  Suurin kiitos kuuluu juuri ystävilleni, jotka ovat jaksaneet pysyä tukenani hyvinä ja huonoina aikoina. Arvostan sitä. Kiitos siitä, ettette ole jättäneet minua vaan olette pysyneet rinnallani.

Minulla ja jokaisella ystävälläni on oma tarinamme. Toiset tarinoista on kauniita ja toiset mutkikkaita, mutta mutkikkaistakin on selvitty vaikka kädestä kiinni pitäen. Kiitos teille, jotka olette jaksaneet kuunnella minun murheita, auttanut ja kestäny minun huonoja vitsejäni koko tarinamme ajan. Muistot pysyvät aina mielessäni!

Muistakaa, etten voi korvata teitä millään ja olette kauniimpia asioita, mitä olen koskaan saanut kokea! Olen sanonut asiani😌

Somet nimimerkillä @haakanaiida

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pelko

Tabu speak out: Menkat

Astma vie voimat