Rakas isovaari

Rakas isovaari,

olin ihan pieni, kun tapasin sinut ensimmäistä kertaa. Olemme istuneet yhdessä elämämme aikana monta tuntia ja minuuttia riippukeinussanne, Siirissä. Annoit minulle aina pienenä pikkuautoja, joilla halusit minun leikkivän. Seurasimme yhdessä valkoisen Emppu-kissaanne tekemisiä. Rakastit kaikkia läheisiäsi ja elit rankan elämän. Pelasimme pihallanne usein sulkapalloa. Siinä ei kyllä koskaan onnistuttu. Vaimosi kuoli pari vuotta sitten, mikä oli meille kaikille rankkaa, varsinkin sinulle. Olitte onnellisesti yhdessä suurimman osan elämästänne. Kun vaimosi kuoli, sinut vietiin Hämeenlinnassa hoitokotiin. Siellä sinusta pidettiin hyvää huolta.
         Olen huomannut, että rakastan korttipelejä yhtä paljon, kuin sinäkin rakastit. Romahdit huonoon kuntoon heinäkuun lopussa. Olin silloin pesis leirillä Turussa. Äiti kertoi siitä pelimme jälkeen ja siihen sitten romahdin. En kestänyt kuulla huonoa kuntoasi. En halunnut, että joudut kärsimään. Itkin. Itkin niin paljon. Halusin kuitenkin olla vahva ja menin ystävieni kanssa illalla leiridiscoon. Oli keskiviikko ja suunnittelimme tulevamme perjantaina katsomaan sinua vielä viimeisen kerran.

Seuraavan päivän pelin jälkeen minulle soitettiin, se oli äiti. Hän kertoi minulle hitaasti ja rauhallisesti. En enää ehtinyt nähdä sinua. En ehtinyt sanomaan viimeisiä sanoja sinulle. En enää kerennyt näkemään sinua. Olit kuolut edellisenä yönä. Samalla, kun äiti kertoi, itkin, ja paljon. En pystynyt nukkumaan seuraavaa yötä kokonaan vaan itkin. Tiesit, että sydän pettää, etkä voinut mitään. Voin mielessäni kuulla sinun avunhuutosi ja kärsimyksesi. Mutta sanon vain tämän, onnea matkaan isoisä. Pidä taivaassa huolta ihanasta vaimostasi ja nauti. Kannoit minua sydämessäsi syntymästäni saakka, nyt on minun vuoroni kantaa sinua sydämessäni hautaan asti. Olet nyt, ja tulet aina olemaan aina rakas minulle.

                                                      Hyvästi, rakas isovaari!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pelko

Tabu speak out: Menkat

Astma vie voimat