Allergiat

Terve!

Olen ajatellut kirjoittaa tänne allergioista. Itselläni on muutamia allergioita. Aloin sairastaa pienenä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja sen myötä minulle tuli vilja-allergia. Olen tottunut elämään gluteenittomalla ruokavaliolla, mutta valitettavasti en aina saa ruokaa joka paikassa. Nykyään moneen ravintolaan on tullut gluteenittomia aterioita, mutta useassa ei ole kunnolla mitään. On ilo käydä syömässä ravintolassa, jossa koko perheemme saisi hyvän ruoan.
         Olen siis gluteeniton, ja allerginen ananakselle ja kiiville. Olen myös allerginen siitepölylle ja tupakalle. Minulla on elämäni aikana ollut kaikenlaisia allergioita, joten olen todellakin tottunut. Mutta on valitettavaa, ettei aina löydy mitään ruokaa. Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt, miten kauppoihin on tullut erittäin paljon gluteenittomia tuotteita. Ennen on ollut muutama leipälajia, ja nykyään on jo lasagnea, erilaisia keksejä, kakkuja ja kaikkia muita tuotteita. Harmittavaa on kuitenkin, ettei meitä allergikkoja ymmärretä tarpeeksi hyvin.
         Jokaisen ihmisen pitäisi saada tietää, mitä kukin saa syödä. Joissain kahviloissa ja ravintoloissa pyydetään maidotonta maitoa ja sinulle tuodaan laktoositonta tai hylaa. Ei sen niin pidä mennä. Ei ole myöskään oikein maksaa ylimääräistä, että saisi oikeanlaista ruokaa. Väärästä ruoasta voi saada pahojakin oireita ja jopa kuolla, mutta ei siitä pitäisi ylimääräistä maksaa, vaikka erityisruoat ovat kalliimpia. Ihmisiä on ymmärrettävä. Se on valitettavaa, mutta allergiat on otettava vakavasti.

Jos haluat tietää yliherkkyytesi, olet tervetullut äitini luokse. Hän voi katsoa kivuttomasti akupisteiden avulla homeet kehostasi, yliherkkyydet ja elintoiminnot! Tervetuloa meille! Voit katsoa tietoja äidistäni nimittäin hänen kotisivuiltaan. Terveysanalyysi Kirsi Haakana. Valitse ylävalikosta yrittäjät ja sieltä Kirsi Haakana!

Sanon vielä tämän teille: Ymmärtäkää allergikkoja!

Kiitos, kun tulit lukemaan. Käyhän seuraamassa vielä somet: @haakanaiida

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pelko

Tabu speak out: Menkat

Astma vie voimat