Sukupuolet ja seksuaalisuudet

Hola!

En ole kirjotellu aikoihin ja rehellisesti sanottuna syynä siihen on laiskuus. En ole saanut aikaseks kirjottaa yhtään mitään eikä sinänsä ole aikaakaan ollu. Aikomuksena ollu kirjottaa teille alunperin rippileiristä ja -juhlista, mutta sitte siitä tulis mun mielestä tosi tylsä postaus, niin päätin sitte kirjottaa tiivistelmän koko kesästä. Nyt toivoisin et saisin sen aikaseks seuraavien kuukausien aikana. Oon lähdössä puolentoist viikon päästä Kreetalle rippireissuun viikoks. Sieltä olis tarkotus saada kuvia ja tekstiä tännekin. En sit tiedä, koska pitäis kesästä ja juhlista tulla tekstii, mut mennää ny päivä ja viikko kerrallaa. Mut täs välis ajatteli kertoo teille yhdestä asiasta, joka on alkanu tuomaa vähitelle mielipiteitä nykymaailmaan yleistymisensä vuoksi. Tän jutun monet näkee omalla tavalla.

Aiheena olis siis sukupuolet ja seksuaalisuudet. Vuos kymmeniä on jo ollut ainoastaa tytöt ja pojat. Se on muuttunut tosi paljon nykypäivään mennes. Nykyään ei ole pelkkä hetero. Nykyään on myös pan-seksuaalit, homoseksuaalit, aseksuaalit, biseksuaalit, polyseksuaalisuus, demiseksuaalisuus ja suuntautumisia esimeriksi transsuuntauuneisuus, joka tarkoittaa, että mielenkiinto kohdistuu vain transsukupuolisiin ihmisiin ja queerseksuaalisuus jolloin ei määritellä seksuaalisuutta. Mutta muistakaa asia jota on jankutettu jo ainakin mun someissa: ÄLÄ MÄÄRITÄ IHMISTÄ SEKSUAALISUUDEN PERUSTEELLA. Seksuaalisuus ja suuntautuneisuus on vain oman pään ja kehon välisiä asioita, jotka ei sitte yhtään vaikuta luonteeseen, tekoihin tai olemukseen. Vain siihen millaisista ihmisistä on kiinnostunut seksuaalisella tavalla, joten pliis antakaa ihmisten rakastaa ihmisiä ilman paineita, vanoja, kiusaamisia tai mitään haukkumisia, koska todennäkösesti toisen seksuaalisuus ei vaikuta suhun yhtään mitään!

Sanotaan, että kun ihminen syntyy tiettyyn sukupuoleen, hän on juuri se koko loppuelämänsä. EI. Se on väärä kuvitelma. Ihmisellähän ei ole mitään vaikutusta omaan sukupuoleensa syntyessään ja elät vain kerran ni miksi et sais olla haluamas sukupuoli tai sukupuoleton. Mun omasta mielestä ei ole väärin vaihtaa sukupuolta tai olla kokonaan sukupuoleton, koska sulta ei missään vaiheessa olla kysytty, että haluatko olla tyttö vai poika. Evoluutio päätti sen ilman sun omaa mielipidettä, ni miks et sais vaihtaa sukupuolee jos siihen kerta nykymaailmassa on mahdollisuus. Miks ei sais olla just sellane ku haluaa. Niimpä, sitä minäkin. Eikä unohdeta sitä, että miksi heteroita ei haukuta jos homoseksuaaleja haukutaan? Mitä eroa heillä on oman mielekiinnon kohteen lisäksi. NO EI MITÄÄN! Ihmiset osaa kyllä olla pikkumaisia nykypäivänä, jos ihminen ei saa olla vielä vuonna 2018 millainen tahtoo.

Mun mielestä jokainen transeksuaalinen on todella rohkee! Niinku muutki jotka on muuttanut itteään! Transseksuaalisuudessakaan ei oo mitään ihmeelisempää syytä muuttua, kun se, ettei jostain syystä halua olla sen sukupuolinen mihin on syntynyt, vaan joku muu. Tai sitten on omasta mielestä syntynyt väärään kehoon ja haluaa muuttaa asian.

Oon välillä miettiny, että minne esimerkiksi transsukupuoliset menevät uimahallissa. Tyttöjen vai poikien puolelle? Entä kaupassa? Tyttöjen vai poikien vessaan? Ne ovat kysymyksiä joita moni varmasti miettii. Toivottavasti tuun joskus tietää, koska olis iha mielenkiintosta. Mä en itse tiedä mun lähipiiristä tai ystävistä ketään transsukupuolista tai jotai muuta, kun heterot tai tytöt ja pojat. Mä oon tosi paljon kattonut esimerkiks Henny Harjusolan, Elia Leinon tai jonku muun sellasen videoita ja ne on aika samanlaisia, kun muittenki videot ellei jopa kiinnostavampia. Oon jo itse antanu muillekin, kuin pelkkä heteroille ja tytöille ja pojille mahdollisuuden tehdä samoja asioita, kun muutki ihmiset. Oon antanu niitten vaikuttaa mm. mun mielipiteisiin ja ajatuksiin, koska joskus heiltä tulee fiksumpia asioita kun muilta.

Mun mielestä sen on tosi väärin, kun monet tyhmät ihmiset sanovat esimerkiks, että "pitäis ampuu noi tommoset". Ja millä perusteella? Sillä et ne henkilöt ei pidä samoista asioista kun te? Siks, että ne haluu olla joku muu, kun mihin on syntyny?? Mitä v***ua! Millanen se ajattelu tapa on?? Toiset sentää tekee sen eteen töitä, että saa olla semmonen kuin haluu!

Mut onha niitäki tietty jotka on onnelline omast sukupuolesta. Esimerkiks mä olen tosi onnellinen, että saan olla nainen ja yritänki olla naisellinen, koska tunnen itteni naiseks. Ja moni mies on onnellinen siitä et saa olla mies ja tehdä jätkien asioita. Sekin on oikein. Sukupuolissa ja seksuaalisuusissa ei ole oikeeta tai väärää.

Toivottavasti tää teksti ei ollu semmosta sekasta ja ärsyttävää. Koitin vaan avata tätä asiaa ja kertoo ettei oo väärin olla joku erikoine! Olkaa niitä ketä haluutte olla, mut muistakaa hyväksyä muut!

Somet:

Instagram: Iidajjosefina
Snapchat: Haakanaiida
Tellonym: Tellonym linkki
Sähköposti: iida.haakana@gmail.com

Tilaa blogi "tilaa" näppäimestä, jotta saat ilmoituksen sähköpostiisi uudesta postauksesta!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pelko

Pitkän ajan suosikkeja+kuulumisia

Tabu speak out: Menkat